6Aika – Markkinointivideo

6Aika on Suomen kuuden suurimman kaupungin – Helsingin, Espoon, Vantaan, Tampereen, Turun ja Oulun – yhteinen kestävän kaupunkikehityksen strategia. Kuutoskaupungit kehittävät yhdessä uusia älykkäitä palveluja, joilla vastataan kaupunkilaisten aitoihin tarpeisiin ja kaupungistumisen tuomiin haasteisiin. Yritykset, asukkaat ja tutkimussektori ovat mukana palvelujen kehittämisessä. Tavoitteena on luoda uutta liiketoimintaa yrityksille. 6Aika-strategia on kansallisesti merkittävä: kuutoskaupunkien alueella asuu 30 % Suomen väestöstä.

1. Mihin tarpeeseen video teetettiin?

6Aika-strategia on laaja kokonaisuus. Yhteistyössä on mukana erityyppisiä toimijoita kuuden suuren kaupungin alueelta. Myös 6Aika-hankkeiden temaattinen kirjo on laaja: hankkeidemme teemat vaihtelevat esimerkiksi älykkäästä liikkumisesta kiertotalouteen ja energiaviisauteen, terveydestä ja hyvinvoinnista oppimiseen ja työllisyyteen. Halusimme kiteyttää, mistä 6Aika-yhteistyössä on yleisellä tasolla kyse ja mikä siinä on ainutlaatuista, myös kansainvälisesti vertaillen.

2. Miten projekti eteni Smilen kanssa ja millaista kansamme oli työskennellä?

Toivoimme ideoita ja toteutusapua tarinan käsikirjoittamiseen ja kuvallistamiseen, ja nämä tavoitteet toteutuivat. Työskentely Smilen kanssa oli mutkatonta.

3. Millainen videosta mielestänne tuli lopputuloksena?

Halusimme tuoda esiin nimenomaan ihmiset, kaupunkilaiset ja yrittäjät, joita 6Aika-hankkeissa tehty työ ja uudet ratkaisut koskevat. Tässä onnistuttiin. Lopputulos koskettaa ja jättää muistijäljen. Kuvamaailma ilmentää pohjoista raikkautta ja kaupunkiemme luonnonläheisyyttä, mikä oli myös toiveena.

4. Millaista palautetta olette videosta saaneet?

Ammattimainen kädenjälki, koskettavuus ja skaalaaminen suoraan kv. tasolle ovat saanut kiitosta.

Comments are closed.