2D-animaatio

Viestinnällinen ja markkinoinnillinen aktiivisuus on tärkeää mille tahansa organisaatiolle. Laajan yleisön huomion saaminen ja viestin kertominen lyhyessä ajassa on 2D-animaation vahvuus. Kuten kaikessa viestinnässä, oikeiden asioiden tekeminen oikeassa järjestyksessä on toivotun lopputuloksen saamiseksi erittäin tärkeää.


2D-animaatio on tehokas sisältömuoto markkinointiin netissä, televisiossa ja uutiskirjeissä

2D-animaatioiden tehokkuus

Viestinnällisen sisällön tulee ilman muuta kiinnostaa kohdeyleisöä. Monilla mittareilla 2D-animaatio onkin värikkyydellään ja vauhdikkuudellaan kiinnostavan sisällön kärkikastia. Sen sovelluskohteita ja jakelukanavia on lukuisia, eikä kerrontamuoto ainakaan rajoita viestin perillemenoa.

Kuvassa voidaan pienellä budjetilla näyttää monimutkaisiakin asioita

Kuvausjärjestelyt voivat usein olla monimutkaisia ja aikaa vieviä. 2D-animaatiossa asiat on toisin. Kuvittajan kynästä lähtevä jälki toimii johtoajatuksena ja rajoittavat tekijät harvoin johtuvat budjetillisista syistä. Voidaan näyttää miltä tuote näyttää rannalla Afrikassa tai suurkaupungissa Amerikassa. Esiintyjien palkkiot rajoittuvat käytettävien spiikkereiden määrään ja vaikkapa vuodenajat on mahdollista simuloida sekunneissa.

Sisällöstä saadaan helposti vauhdikasta ja viihdyttävää

Kerronnan nopeus on omaa luokkaansa animaatiossa. Kuvasta on mahdollista rajata pois kaikki sivuseikat ja keskittyä vain olennaisen näyttämiseen. Näin välitettävä informaatio on terävöitettävissä äärimmilleen, mikä nopeuttaa myös kerrontaa. Kuvituksiin on mahdollista tuoda huumoria ja organisaation ilmettä juuri siinä määrin kuin organisaation ohjesäännöt sallivat.

Perinteiseen videokerrontaan verrattuna animaatiossa korkean tason abstrahointi on helppoa

Perinteiseen videokerrontaan sisältyy usein intro, jonka aikana katsoja tutustutetaan ympäristöön ja viritetään oikealle taajuudelle viestin vastaanottoon. Animaatiot on mahdollista polkaista liikkeelle vauhdikkaammin ja mennä suoraan asiaan ensimmäisestä sekunnissa lähtien. Monimutkaiset asiat kuvittamalla syntyy uusia oivalluksia ja abstraktitkin asiat saavat inhimilliset mittasuhteet 2D-animaation keinoin.

2D-animaation kerronta vauhdikkuudeltaan omaa luokkaansa

Viesti voidaan välittää hyödyntäen tyyliteltyä 2D-animaatiota, valkotauluanimaatiota, stop-motion-animaatiota tai vaikkapa motion grafiikkaa. Mukaan on mahdollista yhdistää erilaisia elementtejä, kuten hahmoanimaatiota, fysiikkasimulointia, partikkeleita, tekstianimaatiota ja ruutukaappauksia verkkosovelluksesta. Voidaan esitellä ohjelmiston toimintaa, näyttää käyttöohjeanimaatioita tai viestittää organisaation uutta strategiaa. Kolmannen ulottuvuuden puuttuminen ei ole rajoite vahvan visuaalisen tarinan aikaansaamiseksi. Sisältösuunnitelma tehdään juuri halutun viestin mukaiseksi, spiikkauksella tai ilman spiikkeriä. Vaikka markkinointivideo, tuotevideo tai 3D-animaatio osoittautuisi parhaaksi ratkaisuksi tarpeeseenne, voi 2D-animaatio myös tuoda hyvän lisän kerrontaan myös muiden sisältötyyppien osana. 2D-animaatio on ilman muuta yksi parhaista keinoista halutun viestin välittämiseen.

Animaatiotuotanto käyntiin

Olipa projektisi luonteeltaan millainen hyvänsä, ammattilaisemme auttavat sinut käyntiin sen kanssa. Alkuun päästään konseptoinnilla ja kuvasuunnittelulla, edeten kuvakäsikirjoituksen, mallinnuksen, riggauksen ja animoinnin kautta aina valmiiseen lopputulokseen.
 
Kiinnostuitko?

Kaipaatko apua 2D-animaation tuotantoon? Autamme mielellämme. Soita numeroon 010 83 83 600 tai täytä alla oleva lomake ja otamme sinuun yhteyttä.