Suomen Huolinta- ja Logistiikkaliitto – Markkinointivideo

Suo­men Huo­lin­ta- ja Lo­gis­tiik­ka­liit­to ry (SHLL) on Suo­mes­sa toi­mi­vien huo­lin­ta- ja lo­gis­tiik­kay­ri­tys­ten elin­kei­no- ja työ­mark­ki­na­po­liit­ti­nen etu­jär­jes­tö. Lii­tol­la on n. 70 jä­se­ny­ri­tys­tä, jot­ka työl­lis­tä­vät yh­teen­sä noin 5000 työn­te­ki­jää. Toteutimme yhdessä liiton kanssa videokokonaisuuden, johon kuuluu alasta yleisellä tasolla kertova mielikuvavideo ja viisi sitä tukevaa haastattelupohjaista toimenkuvavideota. Huolinta- ja Logistiikkaliiton toimitusjohtaja Petri Laitinen kertoo miksi videot teetettiin ja kuinka ne on otettu vastaan.

1. Mihin tarpeeseen videon teetettiin?

– Videon päätarkoituksena on rakentaa positiivista mielikuvaa huolinta- ja logistiikka-alasta tulevaisuuden työpaikkana sekä innostetaan nuoria hakeutumaan alan opintoihin.

– Videon avulla pyritään kertomaan mitä huolinta-alan yritykset tekevät sekä osoittamaan, että logistiikka on paljon muuta kuin kuorma-auton kuljettamista.

2. Millainen video mielestäsi saatiin lopputuloksena?

– Omasta mielestäni videosta tuli erittäin hyvä ja se kertoo ja kuvaa huolinta- ja logistiikka-alaan monipuolisesti. Videon rytmi ja juoksutus alusta loppuun etenee hyvin. Mielenkiinto videossa pysyy kokoajan yllä ja videon jaksaa katsoa useammankin kerran. Kiitos hyvän käsikirjoituksen ja kuvauksen.

3. Miten video vastasi tarpeeseenne ja millaista palautetta olet siitä saanut?

– Video vastaa täysin meidän videotuotannolle asettamia tavoitteita ja video (noin 2000 katselukertaa) on saanut ainakin tähän mennessä pelkkää positiivista palautetta, niin alan ammattilaisilta kuin myös alan ulkopuolisilta.

– Yleisimmät kommentit ovat olleet ”olipas hyvin ja tyylikkäästi toteutettu video” tai ”hienoa, että video kertoo huolinta- ja logistiikka-alasta monipuolisesti ja kiinnostavasti.

Tunnelmia videon kuvauksista:

Comments are closed.