Jakelukanavat

Etsimme parhaat tavat saada sisältösi tavoitellun yleisön tietoisuuteen

pi-slash

Ilmainen paikka yrityksesi verkkosivuilla ja blogissa tai maksettu näkyvyys Youtubessa, Googlessa, Facebookissa, Instagramissa? Ehkäpä tarpeeseesi soveltuukin vlogaajayhteistyö, näkyvyys Instagram-vaikuttajan profiilissa tai tv- ja radiomainonta? Me selvitämme parhaat jakelukanavat sisällöillesi.

Missä kanavissa viestisi tulisi kuulluksi?

YouTube-mainonta

Mainostaminen YouTubessa on helppo ratkaisu tuoda videoinvestointisi katsojien silmien eteen. Vaikka sisältösi olisi kuinka laadukasta, hyvin tuotettua ja yleisöä kiinnostavaa, on YouTuben sisältömäärä huumaava. 300 tuntia uutta sisältöä ladataan minuutissa. Suunnilleen puolet YouTubeen ladatuista videoista saa alle 500 katsojaa. Iso läpimurto on saada videolle yli 10 000 katsojaa. Valitettavasti jalkapallon MM-voitto Suomelle taitaa olla todennäköisempi, kuin että videosi saa yli miljoona katsojaa (noin 0,33% mahdollisuus). Kun taas Lotton päävoiton todennäköisyys on n. 0,0000065% niin ehkäpä miljoona katsojaa videollesi onkin saavutettavissa?

Facebook-mainonta

Facebookissa näkyminen on helpoin tapa saada videoille katselukertoja. Ne näkyvät kätevästi kohdeyleisösi feedissä ja lähtevät automaattisesti pyörimään. Kannattaa toki pohtia onko kohdeyleisösi Facebookissa vai mahdollisesti muilla alustoilla. Myös demografiat ovat helposti määriteltävissä, joten pienellä pohdinnalla markkinointipanostuksesi ei mene hukkaan.

TV-mainonta

Onko televisio menneisyyden media? Ei välttämättä, sillä yllättävän iso osa suomalaisista katsoo aktiivisesti televisiota ja mikäpä olisi kätevämpi tapa saada lyhyessä ajassa kampanjallesi miljoona uniikkia katsojaa. Mukaan on mahdollista ympätä näyttöjä verkkoalustojen kautta, joka kasvattaa kampanja-aikaa ja kohdentaa mainontaa tarkasti vaikkapa tiettyyn kaupunginosaan.

Radiomainonta

Radiomainonta on edullinen keino tehdä mainontaa maanlaajuisesti. Sen avulla voidaan myös kohdentaa ikäryhmiin, musiikkimakuun ja geologiseen sijaintiin perustuen. Radiokanavien kanssa myös erilaiset ohjelmayhteistyöt ovat mahdollisia, joten vain luovuus on rajana.

Vlogaajayhteistyö

Yhteistyö vlogaajien kanssa on hyödyllistä nuorille suunnatuissa sisällöissä. Suunnittelu, tuotanto ja jakelu hoituu mahdollisen yhteisyöverkoston ja vlogaajan kanssa yhteistyössä. Sisällön tulee kuitenkin sopia valitun vlogaajan muuhun sisältöön ja kanavan tilaajien kiinnostuksen kohteisiin.

Mitkä kanavat sopivat parhaiten?

Kanavia valitun viestin perille saamiseen on todella paljon. Parhaat tulokset saavutetaan tekemällä erilaisia komboja, jotka tukevat toisiaan halutun viestin välittämiseksi juuri oikealle kohderyhmälle. Me autamme tekemään tarpeeseenne sopivan yhdistelmän, joka kolahtaa ja kuuluu!

Tavataan!

Pohditko oikeita kanavia viestinne perille saattamiseen? Autamme mielellämme. Soita numeroon 010 83 83 600 tai täytä viereinen lomake ja otamme sinuun yhteyttä.