Sisällöntuotanto

Sisällöntuotannon tulee olla säännöllistä

pi-slash

Autamme kehittämään sisältömarkkinointiprosessianne tuotannosta julkaisuun. Matkaan sisältyy useita välivaiheita ja oikean informaatioarkkitehtuurin omaksuminen on olennaista. Tavoitteemme on pitää sisällön matka mahdollisimman sulavana alusta loppuun saakka.

Tuota hyödyllisiä sisältöjä, kuten videosisältöjä, artikkeleita ja infografiikkaa

Ei pelkästään valokuvia ja kissavideoita

Jokapäiväinen rutiini pitää sosiaalisen median kanavat elävinä käy usein työlääksi. Siksipä me teemme sitä joka päivä. Asiakkaille ja sidosryhmille välitettävän sisällön ei tarvitse olla pelkästään valokuvia tapahtumista tai hassuja kissavideoita. Se voi olla oikeasti hyödyllistä informaatiota, artikkeleita, infografiikkaa ja videosisältöjä.

Sosiaalisen median kanavat ovat haaste, niin pienille kuin suurillekin yrityksille. Mistä aiheista voi tehdä päivityksiä, mikä on sopiva tahti, kuinka säilyttää yleisö – kenties jopa kasvattaa sitä. Tässä vaiheessa me astumme kuvaan ja autamme elävöittämään sisältömarkkinointianne. Julkaisemme alaanne liittyviä artikkeleita, tutkimuksia, julkaisuja, infografiikoita, videoita ja kaikkea muuta yleisöänne kiinnostavaa sisältöä. Me myös tuotamme kanssanne uutta sisältöä, kuten videoita, valokuvia, artikkeleita, infografiikkaa ja meemejä. Kasvatamme Instagram-kanavanne seuraajamääriä haluamissanne segmenteissä, julkaisemme päivittäin asiakkaitanne kiinnostavaa sisältöä Facebook- ja Twitter-tileillänne.

Ostamiskäytännöt ovat muuttuneet ja suuntautuvat yhä enemmän verkkoon. Mielenkiintoinen sisältö on erittäin tärkeä täky yleisön houkuttelemiseksi tuotteidenne ja palveluidenne äärelle. Vain oikeanlaisella sisällöllä on merkitystä. Mitä teemme, kenelle ja mitä sillä on tarkoitus saavuttaa?

Lähestymistapa

Sisältömarkkinointi on enemmänkin lähestymistapa, kuin pitkä lista toimenpiteitä. Ajatuksena on houkutella potentiaalisia asiakkaita kanaviinne. Jokaisen yrityksenhän pitää markkinoida. Millainen markkinointi sitten on kaikkein tehokkainta suhteessa kustannuksiin? Perinteinen markkinointi on tukeutunut mm. sähköpostilistoihin, kylmäsoittoihin, lehtimainoksiin, tv-mainoksiin ja suorakirjeisiin. Inbound-ajattelussa hyödynnetään orgaanisia hakutuloksia asiakkaiden houkuttelemiseksi sisältöjen pariin ja tulokset puhuvat puolestaan. Olipa toimintanne b2b, b2c, yhdistystoimintaa, valtionhallintoa, hyväntekeväisyyttä tai jotain niiden välimaastosta, meillä on siitä kokemusta ja pystymme tarttumaan toimeen.

Kolme vinkkiä sisällöntuotannon käynnistämiseen

Keskitä hakukoneoptimointi muutaman avainsanan ympärille

Hyväksyipä sen tai ei, sisältömarkkinointi on lähes synonyymi hakukoneoptimoinnille! Tavoitteena on olla hakukoneiden avulla helposti löydettävissä. Jotta ihmiset löytyvät hakutuloksistaan tuotteitanne tai palveluitanne, pitää sisältöjen ja hakusanojen löytyä verkkosivuiltanne. Pidä siis bloginne aktiivisena ja tuota hyödyllistä sisältöä. Hakukoneoptimointi ja avainsanat ovat tänäpäivänä tärkeämpiä kuin koskaan aikaisemmin. Optimointi on myös päivä päivältä haastavampaa, sillä uutta sisältöä syntyy valtavalla syötöllä – usein myös kilpailijoidenne toimesta. Älä siis luovu leikistä, vaan lähde mukaan!

Tee ilmainen opas, joka liittyy tarjoomaanne

Oppaaseen on mahdollista sisällyttää satoja rivejä kiinnostavaa sisältöä. Tämä tarkoittaa tuhansia hakusanoja orgaanisen liikenteen lähteeksi. Ei kuitenkaan kannata pukata ulos puutaheinää, vaan pitää raudanluja ammattimainen ote mukana. Sisältö toimii käyntikorttinanne. Pidä huolta, että sisältö on relevanttia kohdeyleisöllenne. Kohdista opas kapeaan erityisaiheeseen, josta ei netistä löydy ennestään valtavaa määrää informaatiota. Kun potentiaalinen asiakkaanne on lukenut oppaan läpi, on hän jälleen yhtä askelta lähempänä asiakkaaksenne ryhtymistä.

Rakenna henkilöbrändiä

Henkilöstöstä on tärkeää nostaa ihmisiä esille. Työntekijälähettilyys termi tunnetaan maailmalla nimellä employee advocacy. Ajatus on hyödyntää työntekijöitä yrityksen palveluiden ja tuotteiden markkinoinnissa. Jotta tämä on mahdollista, on alkuun suunniteltava ohjeistus, jonka pohjalta työntekijät osaavat kommunikoida somessa. Tavoitteena on, että työntekijät ovat ylpeitä työstään ja kuulumisestaan työyhteisöönne. Tämä saa myös näkyä ja kuulua!

Säännöllinen sisällöntuotanto toimii

Kun koneet ovat käynnissä, liidit sinkoilevat sisään ovista ja ikkunoista, sähköposti raksuttaa ja somekanavissa suhisee. Jos tämä ei ole todellisuutta vielä teidän kohdallanne, pyydä meiltä maksuton verkkokonsultaatio. Sen jälkeen tiedät mikä on organisaationne tilanne tällä hetkellä ja mitkä voisivat olla seuraavat askeleet sisällön saamiseksi työskentelemään puolestanne.

Tavataan!

Kaipaatko apua sisältömarkkinointinne suunnitteluun? Autamme mielellämme. Soita numeroon 010 83 83 600 tai täytä viereinen lomake ja otamme sinuun yhteyttä.