Kaikki irti YouTuben uudesta Cards-ominaisuudesta

YouTuben TrueView -mainokset täyttävät tänä vuonna 5-vuotta. TrueView-mainokset perustuvat ajatukseen, että katsoja saa itse päättää onko mainos katsomisen arvoinen.

YouTube juhlistaa merkkipäivää julkaisemalla mainostajille uuden TrueView Cards eli kortit-ominaisuuden. Ominaisuuden tarkoitus on tehdä YouTube-videoiden katselusta interaktiivisempi kokemus. Kortit toimii sekä YouTuben työpöytä- että mobiilisovelluksessa. Se tarjoaa videomarkkinoijalle kätevän tavan kertoa katsojalle muista videoista, soittolistoista ja verkkosivuista.

Kun lisäät videoon kortin, videossa näytettään muutaman sekunnin ajan tiiseri-teksti. Tiiserin päättymisen jälkeen pääset katsomaan korttia viemällä kursorin videon päälle ja klikkaamalla oikean yläkulman i-kuvaketta. Jos käytät mobiililaitetta, kortti näkyy videon alla, kun napautat tiiseriä tai kortti-ikonia. Jos videossa on useita kortteja, voi niitä selata videon toiston aikana. Yhteen videoon voi lisätä enintään viisi korttia. Kortit-välilehti löytyy videoeditoristasi. Kuten muidenkin TrueView-mainostyyppien kohdalla, YouTube laskuttaa markkinoijaa, kun katsoja klikkaa korttia.

Comments are closed.